Telappsklänning

Teklänningen på vernissage under öppet hus på Löftadalens fhsk våren 2011.
Så var äntligen telappsklänningen färdig! (7 april)
3 års telappssamlande resulterade i en klänning gjord av 2260st telappar! Det är 76 olika tesmaker och från 23 olika temärken. Jag är nöjd.

Klänning och hatt

Teklänning och tekoppshatt på skaparen
På huvudet syns en tekoppshatt som jag sytt av telappsförpackningar.

Närbild på telappsklänningen.
Närbild på klänningen. Telapparna ligger i rader efter varandra.

En tekanneväska sydd av tepåseförpackningar i lappteknik.
Sen tillkom en tekanneväska gjord på samma sätt som tekoppshatten av tepåseförpackningar.

Teklänning i Kungsbackas bibiliotek
Nu hänger klänningen, hatten och väskan på en utställning i Kungsbacka bibliotek. Öppet samtidigt som biblioteket under 2-11 maj.

Kommentarer
Postat av: Anita Olsson

Hej och för rolig inspirerande artikel i Gp i dag den 13.5 gällande din fantastiska tepåse-klänning.Lycka till i fortsättningen med allt som du

jobbar med. Och alla fina uppmaningar om att vi bör tänka oss för innan vi handlar och konsumerar.

Må väl! Anita

2011-05-13 @ 10:52:27
Postat av: Anonym

såg artikeln i tidningen idag och känner igen mig i dig. jag gör också vackra saker, smycken, sjalar,väskor mm av redan användna och av andra kasserade saker. har samlat länge på prislapps-taggar och håller på med ett projekt av detta.

Blir så glad att se en ung männsika tänka som du. Härligt och VACKERT och kredativt. Toppen helt enkelt!

Klänningen är stunning!

hälsningar ingrid/

se min bloggadress ovan

Postat av: Viktoria

Även jag såg artikeln i GP och måste först och främst säga att jag beundrar ditt tålamod! Och det resulterade i en fantastisk klänning. :)

2011-05-13 @ 12:07:02
URL: http://worriedshoes.blogg.se/
Postat av: Bella

WOW Palle, du (och den) är ju helt fantastisk!! Grymt imponerad :)

Hoppas du har det skönt nere i söder. Saknar dig!

2011-05-13 @ 14:53:58
Postat av: rosa

Hej, jag har en del telappar hemma om du vill ha. Jag samlar på tepåseomslag ( vilket är en rätt stor hobby i tex tjekien, danmark, holland etc) och får en del telappar på köpet.



Andra tepåsesamlare kan du få kontakt med på. http://teabagscollector.forumup.dk/index.php?mforum=teabagscollector och http://www.tammysrecipes.com/exchange_teabags

2011-05-14 @ 07:39:03
Postat av: Viola

Hej,roligt att se en klänning gjord av tepåselappar.Har aldrig tänkt på att man kan samla på dem och göra något så fantastiskt.Första gången jag såg tepåslappar i annan funktion än de brukar vara var i Tanzania för 1,5 år sedan.En mycket fattig kvinna hade i sitt kala rum som enda prydnad hängt upp tepåse lappar som en girlang.Lycka till med studierna!

2011-05-18 @ 19:54:26
Postat av: PIM VALBORGSDOTTER

Oj woj Paulina! Vilket superjobb du gjort med alla thepåsar! Den är så vacker - KLÄNNINGEN!!! - Hoppas du nspirerar alla i din närhet och de som ser denna sidan!!! Kramiz från Pim

2011-06-04 @ 20:39:21
URL: http://amelia/SmyckenGlimma.se
Postat av: Jessika Devert

Hej!

Jag är frilansjournalist och skulle vilja skriva om dig och din klänning. Kan inte du mejla mig så vi får kontakt?

Hälsningar

Jessika Devert

2011-10-19 @ 15:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0